۳/۱۹/۱۴۰۳

سروودی کوردستانی خوێناوی

شێعری شاعیری فارسزمان "سەعیدی سوڵتانپوور"ە کە بۆ ڕاپەڕینی چەکدارانەی ساڵەکانی ٤٦-٤٧ی حیزبی دێموکراتی کوردستانی نووسیوە. پێشتر تێکۆشەری نەمر کاک "هاشم کەریمی"ش ئەم شێعرەی کردووە بە کوردی و من لەم وەرگێڕانەدا کەلکم لە وەرگێڕانەکەی ئەویش وەرگرتووە. 

نا

شکم نییە

کە من ئەم هەستانەم

لە داکەوتنی قامچییە خوێناوییەکاندا دۆزیەوە

کە دەمزانی

خۆڕاگری

لە دڵی بێدەنگیدا ئازادییە

ئەو کاتەی کە

بازرەقەی هاوارێکمان

لە گۆڕەپانی شاردا چەقاند

بەبێ مۆڵەتی دیدار لەگەڵ یار

ئەوەتانێ

ئەستێرەیەک لەپشت پەنجەرەی زیندانە

ئاگری جگەرەیەک کە شەو کورت دەکاتەوە

شەوێک کە وەک سیگارێکی ئەستووری بەڵگ

دەبێ بە دوو*

شەوێک لەبەر ددانی پارتیزاناندا

 

ئاخ...ئاخ..

دەبێ دیسان چاوم بە ڕووبار بکەوێ

ڕووبارێک کە منی لەگەڵ قومقومەکەم پەڕاندەوە

ڕووبارێک کە خوێنی فیشەکەکەمی شوشتەوە

دەبێ دیسان چاوم بە ڕووبار بکەوێ

لە ڕووبار بپەڕێمەوە و

لە قەسری شیرین و بانە تەقە بکەم

 

فیشەکی من چییە؟

فیشەکی من چییە ئەی برای پۆڵایین؟

فیشەکی من چییە بێجگە لە ئەستێرەیەک

کە نارەتەی تۆڵەیە و

داگیرکەری هۆڤ** لە ئاسمانی بانەوە

بەسەر گاشەبەردەکانی سەقزدا دەتەقێنێتەوە

 

فیشەکی من چییە؟

ئەستێرەکانی بۆکان دەدرەوشێنەوە

پیاوانی هۆز لەژێر ئەستێرە سوورەکاندا

سروودی شاخ دەڵێنەوە

دەزانم کە براکانم لە ڕووبار دەپەڕێنەوە

دەزانم کە دەنگی باران

لە نیشتمانی کەونار دەنگ دەداتەوە

گوڵە مەخموورە لە کەلاوە کۆنەکان دەگەشێنەوە

ئێستا 

براکانم کە دێن

لە ڕیزی ئاگر تێدەپەڕن

ئێستا 

دیوارە کۆنکرێتەکان تێکدەڕووخێن

گشت ئاسمان دەڕژێنێتە سللوولەوە

تێکۆشەری خوێناوی لە ڕووبار دەپەڕێتەوە

گۆرانییەکانی نێو خەڵک دەڵێتەوە


*دووکەڵ
**وەحشی، دڕندە

--------------

سەرچاوەکان: بیرەوەرییەکانی هاشم کەریمی (فایلی سەر تۆڕی ئینترنێت

وێبڵاگێک کە ئەم شێعرەی بڵاو کردۆتەوە

تردید / سعید سلطان پور - . (blogsky.com)

بابەتی نوێ:

دا - خودا

  لێکۆڵینەوە لە مێژووی کەوناری کوردستان و باوەڕ و ئایینی کۆنی کورد، بۆمان بۆ ڕوون دەکاتەوە کە ئەم گەلەش وەک  زۆرێک لە  گەلانی دیکە، لە کۆندا...